Press | 13 dec 2021

Swedish Modules i Emtunga AB byter namn till MedicSolution Nordic AB

Swedish Modules i Emtunga AB har sålt affärsområdena Power och Datacenter och byter i och med affären namn till MedicSolution Nordic AB. Köpare är Stockholmsbaserade Keyplants AB och affären skedde den 1a oktober.

Företaget får i och med affären ett tydligt fokus mot sjukhus och forskning som gör det möjligt att stärka det erbjudandet mot marknaden. Samarbetet med den svenska fabriken i Emtunga fortsätter.

Under flera år har det modulära konceptet löst problem för svenska sjukhus och forskningscentrum, både som permanenta lösningar för att lösa kapacitetsbehov och temporära lösningar under tex renovering av befintliga lokaler.

MedicSolution kommer fortsätta utvecklingen av prefabricerade miljöer som kännetecknas av hög funktionalitet och tekniskt innehåll. Vi projekterar och levererar högt kravställda rumstyper till vården såsom operationssalar, sterilcentraler, röntgensalar, intensivvårdsrum och speciallösningar för säng- och madrasstvätt, samt renrum till exempelvis laboratorier.

– Det är ett naturligt steg för oss att fokusera på ett område som har så många återkommande strukturella utmaningar, både i och utanför Sverige. Vi får nu möjlighet att tydliggöra och stärka vårt erbjudande mot marknaden samtidigt som vi behåller den djupgående kunskapen och mångåriga erfarenheten, som har byggts upp under 40 år. Det kommer att bli en spännande resa att nu samla driv och engagemang för att fortsätta arbetet med stort fokus och under ett nytt varumärke, säger Svante Andersson, Styrelseordförande och tf VD för MedicSolution Nordic AB.

För mer information, välkommen att kontakta
Svante Andersson, tf VD
svante@stenhaga.com